Türkiye Felsefe Olimpiyatları

İoanna Kuçuradi

Yarışmanın kendisinden çok, ona hazırlanma önemli oluyor. Çalışmalar sırasında çocuklarımız çeşitli konular üzerine kendi adlarına düşünmeye ve değerlendirmeler yapmaya teşvik ediliyor ve bunda felsefî bilginin rolünün farkına varabiliyor

İoanna Kuçuradi

Türkiye Felsefe Olimpiyatları’nın en temel amacı, çocuklarımızın felsefî bir bakışı oluşturmaya başlamalarına yardımcı olmaktır. “Felsefî bakış” derken kastettiğim, olana yönelen, olan bitenlere önyargısız bakabilen ve etik değer bilgisiyle beslenen bir bakıştır. Bunun için bu yarışmanın kendisinden çok, ona hazırlanma önemli oluyor. Bu çalışmalar sırasında çocuklarımız çeşitli konular üzerine kendi adlarına düşünmeye ve değerlendirmeler yapmaya teşvik ediliyor ve bunda felsefî bilginin rolünün farkına varabiliyor. Bu çalışmaları liselerimizdeki felsefe öğretmenleri, okullardaki Felsefe Kulüpleri veya Felsefe Kollarında, isteyen öğrencilerle yapıyorlar.
Bu tür ders dışı gönüllü çalışmaların öneminin farkında olan ülkelerde, bu Olimpiyatlar, öğrencilerin bir üniversiteye kabul edilmesine de katkıda bulunuyor. Olimpiyatlara katılan çocuklarımız, bir üniversiteye başvurduklarında, belgeleri arasına koymak için bizden bu katılımlarını bildiren bir yazı istiyor.
Olimpiyatlara katılanlara, biri Türk olmak üzere, üç filozoftan birer alıntı veriliyor ve onlardan bunun üzerine bir deneme yazmaları bekleniyor. Yazanın ismi “kapalı” olduğu yazılar üç ayrı düzeyde, farklı felsefe hocaları tarafından değerlendiriliyor. İlk değerlendirme yarışmanın yapıldığı ilde, oradaki felsefe öğretmenleri tarafından yapılıyor.(devamı Güncel Hukuk’ta)

Güncel Hukuk, Mart 2017, s.159